Sunday 15 November 2015

PRODUK ARABIAN NIGHT

PRODUK ARABIAN NIGHT

ARABIAN NIGHTS
Ada 51 fungsi yang disatukan menjadi 9 yang terbaik:
1. Membantu meningkatkan keupayaan seks lelaki dan wanita
2. Membantu peningkatan saiz idaman lelaki dan berotot
3. Meningkatkan pengedaran darah di seluruh tubuh.
4. Membantu pengurangan kadar kolestrol dan asid yang berlebihan dalam badan
5. Membantu pencegahan dan rawatan prostat, masalah berkaitan sistem urinari,
batuk,fungsi hati, ginjal dan sesak nafas.
6. Imunisasi
7. Simptom BHP termasuk kekerapan dan keinginan kencing yang sukar dikawal, kesukaran
dan kesakitan ketika kencing dan gangguan pengaliran kencing.
8. Mengatasi masalah malas, kurang daya ingatan, cepat mengantuk, saraf, sakit sendii, sakit
belakang, sendi dan kaki,
9. Sebagai awet muda, cergs dan cerdas.

BAHAN-BAHAN YANG TERKANDUNG DI DALAM ARABIAN NIGHTS

TRIBULUS TERRESTRIS
TRIBULUS TERRESTRIS
Tribulus Terrestris termasuk tumbuhan subtropika yang berasal dari kawasan Mediteranian yang pada perkembangannya menrebak ke seluruh dunia. Buah dari tumbuhan ini sangat keras dan berduri tajam. Bila sudah tua buahnya berwarna coklat muda, bulat, gepeng dan berdiameter 1 cm.Tribulus diyakini mampu menambah kejantanan lelaki dengan cara meningkatkan kadar hormon testosteron dalam tubuh.
Testosteron adalah jenis hormon pada lelaki yang berperanan penting dalam pertumbuhan otot sebagai simbol keperkasaan. Kadar testosteron dalam tubuh yang rendah dapat menimbulkan gejala-gejala penurunan fungsi seksual diantaranya penurunan libido atau gairah seksuan dan ejakulasi dini. Salah satu cara untuk mengatasi hal tersebut yaitu dengan memberikan hormon testosteron, namun cara lain yang lebih alami yang bisa dilakukan adalah dengan menhasilkan extrack dari Tribulus terrestris. Ia bekerja dengan cara meningkatkan kadar LH (Luteinizing Hormon) yang secara otomatik juga meningkatkan kadar hormon testosteron dalam darah 30%-50%.
Tanaman ini banyak tumbuh di Cina dan Jepun. Di Indonesia terdapat 2 jenis tribulus, iaitu Tribulus terrestris dan Tribulus citoides. Tribulus terrestris merupakan tumbuhan luar negeri yang dibawa ke Indonesia. Sedangkan Tribulus citoides merupakan tanaman asli Indonesia yang dapat ditemui pada dataran rendah kepulauan Bali hingga Nusa tenggara.
Dalam penelitian pada haiwan, Tribulus terrestris telah menunjukkan kemampuannya untuk meningkatkan tingkat testosteron sebanyak 50%. Ini dicapai oleh mekanisme protodioscin, yang meningkatkan hormon luteinizing (LH), hormon yang mengirimkan sinyal ke tubuh untuk memproduksi testosteron. Ada debat terus-menerus dalam komunitas ilmiah tentang apakah Tribulus dapat meningkatkan kadar testosteron manusia di atas rentang normal atau tidak, tetapi secara umum disepakati bahwa itu dapat membantu memulihkan dan menyeimbangkan tingkat testosteron normal pada pria yang menderita pada tingkat suboptimal.

Berikut ini ialah Khasiat serta Manfaat Tribulus Terrestris untuk Kesihatan :
  • Meningkatkan nafsu seks anda.
  • Meningkatkan fungsi seks anda.
  • Meningkatkan hormon “testosterone” anda, yang berguna untuk meningkatkan daya seksual anda.
  • Dengan kandungan protodiocsin dapat memperbaiki ereksi dan vitalitas tubuh anda.
  • Memperbaiki fungsi organ reproduksi laki-laki atau wanita.
  • Meningkatkan kesuburan anda.
  • Meningkatkan sistem kekebalan tubuh anda.
  • Mempunyai kesan positif dalam produksi sel darah merah anda.
  • Membantu penyembuhan sembelit.
  • Menurunkan hipertensi dan kolesterol anda.
  • Membantu melancarkan fungsi hati, ginjal, dan jaringan uriner anda.
Itulah khasiat serta manfaat tribulus terrestis untuk kesehatan, dan masih banyak lagi khasiat serta manfaat yang bisa didapatkan dari tanaman tribulus terresris ini.

SAW PALMETTO
Saw Palmetto
Dalam kebanyakan kopi pracampur atau pemakanan tambahan, kerap kita mendapati unsur saw palmetto dimasukkan sekali. Kewujudan unsur saw palmetto dijadikan daya penarik kepada pengguna untuk membelinya.  Ia dikhabarkan hebat dan memberi kebaikan yang amat istimewa.  Apakah sebenarnya saw palmetto?
Saw palmetto adalah tumbuhan dari keluarga Serenoa repens berbentuk jenis palma.  Ia adalah tumbuhan tahan lasak, lambat membesar dan hidup lama. Dipercayai ada pokok tersebut yang tumbuh di Florida telah mencapai usia lebih 500-700 tahun. Ia banyak tumbuh di kawasan tenggara Amerika Syarikat.
Buahnya kemerah-hitam berbiji besar boleh dimakan dan merupakan makanan ruji dan ubat-ubatan untuk orang asli di kawasan berkenaan. Pada awal tahun 1900, kaum lelaki menggunakan saw palmetto bertujuan untuk merawat masalah saluran kencing, dan juga untuk meningkatkan pengeluaran sperma dan meningkatkan libido.
Hari ini, Saw Palmetto digunakan secara meluas untuk merawat masalah seksual yang berkaitan dengan simptom pembesaran prostat, masalah berkaitan sistem urinari, batuk dan sesak nafas.
Selain itu, saw palmetto juga popular digunakan untuk pembesaran payudara, tenaga seksual, menyeimbangkan metabolisma, menaikkan selera makan dan membantu penghadaman.
Kajian di Amerika Syarikat telah membuktikan Saw Palmetto begitu berkesan di dalam melegakan simptom Benign Prostatic Hyperplasia (BHP). Simptom BHP termasuk kekerapan dan keinginan kencing yang sukar dikawal, kesukaran dan kesakitan ketika kencing dan gangguan pengaliran kencing.
Sesungguhnya, masyarakat sekarang bertuah kerana mudah mendapat manfaat daripada pelbagai jenis tumbuhan dari seluruh dunia yang telah diproses.  Kajian klinikal yang dilakukan oleh pakar kesihatan dan pemakanan menjadikan tumbuhan yang dulunya hanya dikenali dan digunakan oleh masyarakat di sesuatu kawasan, kini telah tersebar di seluruh dunia.
Sebenarnya, tumbuhan di negara kita tidak kurang hebatnya seperti tongkat ali, kacip fatimah, dukung anak, ibu jaga dan sebagainya  Apa yang penting dilakukan ialah memkomersalkan dan memasarkannya di luar negara. 
Berbanggalah dengan hasil tumbuhan yang terdapat di negara kita.  Hargai dan manfaatkannya.  Nilai pasaran herba tempatan perlu ditingkatkan dan pasti yang untung adalah rakyat negara kita sendiri.

GINKGO BILOBA
GINKGO BILOBA
Apa Itu Ginkgo Biloba?
Ginkgo Biloba adalah antara salah satu spesis pokok yang tertua di dunia. Ekstrak daun Gingko biloba sering digunakan bagi tujuan rawatan., Secara tradisional ,Ginkgo digunakan dalam rawatan sebagai supplemen bagi membantu meningkatkan peredaran darah dan meningkatkan daya ingatan.
Bagaimana Ginkgo Bertindak Dalam Badan?
Para saintis menemui 40 jenis bahan dalam gingko, namun hanya dua jenis bahan iaitu flavanoids dan terpenoids sahaja yang dipercayai bertindak sebagai ubat. Flavinoids adalah antioksidan yang berasal daripada tumbuhan dan kajian ke atas haiwan menujukkan ia dapat memelihara saraf ,otot-otot jantung, salur darah dan retina mata daripada kerosakan. Terpenoids bertindak dengan meningkatkan pengaliran darah melalui pembesaran salur darah dan mengurangkan kepekatan platelet.
Apakah Kegunaan Gingko biloba dalam Rawatan?
Banyak kajian saintifik telah dilakukan ke atas ginkgo biloba bagi mengenalpasti fungsi ginkgo dari aspek perubatan. Di antara kegunaan ginkgo adalah seperti berikut :
  • Fungsi kognitif (daya pemikiran dan ingatan)
Ginkgo sering diperkatakan sebagai `brain herb’. Terdapat beberapa hasil kajian yang yang mengaitkan dengan peningkatan daya ingatan ke atas pesakit dementia namun tiada kesan sedemikian dikesan bagi individu yang sihat.yang mengalami kekurangan daya ingatan akibat peningkatan umur.
  • Raynaud’s Syndrome (rasa sakit terutama pada jari tangan dan kaki kerana sejuk)
Terdapat kajian yang menunjukkan pesakit yang mengambil Ginkgo dapat mengurangkan simptom penyakit selepas 10 minggu penggunaan berbanding dengan pesakit yang tidak mengambilnya.
  • Premenstrual Syndrome (PMS)
Ginkgo juga dikatakan dapat mengurangkan simptom yang berkaitan dengan PMS
  • Glaukoma
Terdapat kajian yang menunjukkan pengambilan Ginkgo dengan dos 120mg selama 8 minggu memperbaiki daya penglihatan pesakit glaucoma.
  • Sakit kaki ketika berjalan akibat aliran darah yang lemah
Terdapat hasil kajian yang menunjukkan apabila mengambil ginkgo, pesakit yang mengalami masalah ini dapat berjalan dengan lebih jauh tanpa merasai kesakitan.
  • Vertigo (gangguan keseimbangan) dan pening
Ginkgo mungkin dapat mengurangkan simptom akibat pening dan gangguan keseimbangan
  • Meningkatkan tahap penglihatan warna pesakit diabetes
Meningkatkan tahap penglihatan warna pesakit diabetes Terdapat hasil kajian yang menunjukkan dengan mengambil ekstrak ginkgo untuk tempoh 6 bulan boleh memperbaiki tahap penglihatan warna bagi pesakit yang mempunyai kerosakan retina akibat penyakit diabetes
Bagaimana Gingko diambil?
  • Dapatkan nasihat doktor dan Ahli farmasi bagi mendapatkan dos yang betul.
  • Pengambilan selama 4 – 6 minggu diperlukan untuk mendapatkan kesan ubat.
  • Dos gingko yang perlu diambil adalah berbeza mengikut formulasi sediaan produk. Adalah dinasihatkan untuk memulakan dengan dos yang rendah bagi mengelakkan gangguan perut.
  • Elakan mengambil tumbuhan gingko yang belum diproses.
Adakah pengambilan Gingko ini selamat?
Pengambilan ekstrak gingko dalam dos yang sesuai dikatakan selamat. Namun terdapat kesan –kesan sampingan minima yang mungkin dialami seperti berikut:-
  • Pening
  • Sakit kepala
  • Jantung berdebar-debar
  • Sakit perut
  • Alergi pada kulit
  • Mudah berdarah/lebam
Nota: Sila dapatkan nasihat doktor/Ahli farmasi sekiranya kesan –kesan di atas didapati berpanjangan.
Adakah Gingko berinteraksi Dengan Ubat Atau Herba Lain?
Ginkgo biloba mempunyai banyak interaksi dengan ubat dan herba lain. Pengambilan ginkgo boleh meningkatkan atau mengurangkan kesan sesuatu ubat atau herba. Oleh itu, anda perlu mendapatkan nasihat doktor atau Ahli Farmasi sebelum mengambil ginkgo biloba.
Antara ubat/herba yang mempunyai kesan dengan ginkgo biloba adalah:
  • Ubat sawan (epilepsy) – contoh : Carbamazepine, Gabapentin, Phenytoin
  • Ubat tahan sakit, nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAID) – contoh : Ibuprofen, Naproxen, Piroxicam
  • Ubat cair darah – contoh : Warfarin, Aspirin, Heparin
  • Ubat anti-platelet – contoh : Clopidogrel, Ticlopidine
  • Ubat anti-depressan – contoh : Amitriptylline
  • Herba – contoh : St. John’s wort, cedar leaf, folic acid, melatonin, Panax ginseng
Perkara-Perkara Yang Perlu Diketahui sekiranya anda bercadang mengambil sediaan Gingko Biloba
  • Gingko adalah TIDAK SELAMAT diambil oleh Ibu Mengandung dan menyusukan anak.
  • Biji Gingko adalah dilarang untuk diambil oleh kanak-kanak.
  • Memaklumkan doktor atau ahli farmasi jenis ubat-ubatan yang sedang digunakan sebelum memulakan pengambilan ginkgo biloba terutamanya jika anda sedang menerima rawatan penyakit sawan, kencing manis atau masalah pendarahan.
  • Maklumkan doktor atau ahli farmasi sekiranya anda sedang mengambil gingko dan akan menjalani pembedahan.

EPIMEDIUM SAGITTATUM
EPIMEDIUM SAGITTATUM
Epimedium mempunyai sejarah yang lama di China, yang mana khasiat perubatan pertama dicatatkan pada 2,000 tahun lalu di Shen Nong Canon of Herbs. Orang Cina merujuk herba ini sebagai perangsang nafsu berahi yang berkesan untuk lelaki dan wanita.
Dalam ilmu perubatan Cina, Epimedium juga digunakan untuk merawat masalah buah pinggang, sendi, limpa dan sakit belakang tetapi ianya lebih mempunyai nilai kepada tahap berahi yang tinggi. Sebahagian kandungan yang terdapat di dalamnya adalah flavoid, polisakarida, icariin, sesquiterpenes, fenolik dan penythylol glycosides, ionones, sterols dan alkoloid yang dipanggil magnaflorin.
Kegunaan EpimediumEpimedium dipercayai mempunyai nilai perangsang berahi yang paling tinggi bagi kegunaan lelaki dan wanita. Kandungan flavoid dikatakan berupaya meningkatkan stimulasi kepada deria rasa, terutamanya di bahagian kelamin dan kegunaannya dikatakan membantu meningkatkan kemahuan seksual selain bertindak untuk aktiviti “copulation” dan tahap hormon testeron. Testeron merangsang bahagian tengah minda yang menggalakkan tingkah laku seksual kepada lelaki dan wanita. Beberapa kajian yang dijalankan telah membuktikan tindakbalas yang dilakukan oleh Epimedium, malahan dilihat dapat membantu kualiti seks individu dan disarankan kepada wanita yang mengalami keadaan dingin seks. Ianya juga dipercayai meningkatkan tahap prestasi seksual kepada pesakit yang menjalani hemodialisis akibat kegagalan fungsi ginjal. Walaupun tidak dapat difahami bagaimana Epimedium ini bertindak secara khusus, ianya mungkin disebabkan enzim yang dipanggil acetylcholinesterase yang membantu penghantaran sel neuro cholinergic yang dikaitkan dengan keinginan seksual dan semestinya tumbuhan ini digunakan sejak berzaman untuk mengembalikan keinginan seksual kepada lelaki dan wanita.
PENGGUNAAN
Kajian mendapati untuk hasil yang lebih baik hendaklah mengamalkan (2-4 cawan) untuk berberapa hari berturut-turut (4-5 hari). Epimedium berfungsi untuk melancarkan salur darah, seterusnya meningkatkan perjalanan darah, meningkatkan fungsi saraf dan membantu keadaan ereksi yang lebih baik, melewatkan penuaan dan menguatkan ingatan.
KESAN SAMPINGAN
Pengambilan yang berlebihan (lebih dari 10 cawan sehari) akan mengakibatkan rangsangan berlebihan seterusnya memberi kesan kepada keadaan jantung. Elakkan pengambilan Epimedium berserta dengan ubat darah tinggi dan jantung.
SIAPA YANG PATUT AMBIL
Golongan dewasa, lelaki dan perempuan, kecuali wanita hamil. Semakin berusia anda, lagi sesuai ianya untuk anda. Sangat digalakkan kepada mereka yang kurang keinginan terhadap seks.
KEBAIKAN EPIMEDIUM
  • Tonik untuk lelaki dan wanita
  • Merangsang berahi dan keinginan seksual
  • Meningkatkan tahap testeron
  • Meningkatkan kandungan sperma
  • Bronchitis
  • Membantu fungsi buah pinggang
  • Mengurangkan keletihan
  • Melambatkan penuaan
  • Meningkatkan fungsi minda
  • Aakit belakang, kerapuhan tulang
  • Tekanan darah rendah
  • Membantu pengedaran darah
  • Sejuk dada, kebas
  • Mengawal menopause dan PMS
  • Menggalakkan pembinaan sel tulang (osteoporosis)
  • Menghalang virus herpes simplex
  • Antioksida
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Meningkatkan metabolisma – mengawal berat badan.

GINSENG
GINSENG
Kehebatan ginseng sudah diketahui sejak berzaman lagi. Ia dianggap sebagai tumbuhan herba ajaib sejak 5,000 tahun yang lalu, malah begitu popular dalam kalangan masyarakat Cina.
Antara ginseng dikatakan amat berkualiti ialah Goryeo Ginseng (Ginseng Korea). Ini berikutan, geografi Korea dianggap terbaik untuk tumbuhan ini kerana persekitarannya, berbanding ditanam di Amerika Syarikat atau China.
Apabila tumbuhan herba ini membesar secukupnya selama 180 hari berbanding di negara lain iaitu antara 120 hingga 130 hari, ia dikatakan dapat mempertingkatkan kesihatan untuk memanjangkan usia apabila dimakan dalam tempoh yang lama, malah diiktiraf kemujarabannya.
Dalam perubatan tradisi Korea, ginseng dikelaskan sebagai herba teragung yang boleh dimakan untuk tempoh lama dan menjadi bahan utama dalam semua formula preskriptif.
Justeru, tidak hairanlah ginseng sangat bernilai dalam semua jenis perubatan, tidak terkecuali juga dalam menghasilkan produk kecantikan. Antara produk kecantikan yang memanfaatkan khasiat ginseng ialah Sulwhasoo iaitu jenama penjagaan kulit mewah terkenal di Korea.
Produk ini mula mendapat perhatian dan dikenali ramai sejak 1997 dan buat julung kalinya, ia diperkenalkan di negara ini khusus untuk wanita yang tercaricari kelainan terutama membabitkan penjagaan kulit secara holistik.
MANFAAT GINSENG
  • Antioksidan yang mujarab digunakan sebagai penawar antipenuaan untuk membantu mengekalkan kecantikan.
  • Menguatkan daya ketahanan badan dan mempercepatkan penyembuhan daripada penyakit.
  • Terkenal sebagai herba ajaib yang dapat meningkatkan tenaga batin, prestasi dan daya ketahanan lelaki.
  • Menyelaraskan tahap kolesterol dan kandungan gula dalam darah.
  • Mengurangkan tekanan dan berupaya menenangkan dan mengimbangi minda.
  • Meningkatkan daya ketahanan dan stamina dengan memberi sokongan kepada metabolisma badan.
  • Membaiki keupayaan mental, kecekapan dan daya tumpuan dengan melancarkan peredaran darah serta menyalurkan tenaga kepada otak.
  • Membolehkan badan berehat dan pulih daripada keletihan.


No comments:

Post a Comment